5. marts 2010

Omgangssygen...

Øv altså mor der er træls det her!
...Tog sit grumme tag i os i forgårs. Faktisk havde Elias været syg et par dage, men ikke sådan rigtig. Hos mig satte det pludselig ind ca en time før gowry kom på besøg og vi skulle ha haft 1. møde i vores nystartede "strikkeklub". Da gowry kom ind ad døren sad jeg og rystede i sofaen og fik fremstammet at jeg havde kvalme. Espen løb rundt og ordnede med elias der havde kastet op i sengen. Lidt senere begyndte jeg at kaste op så jeg følte jeg skulle dø (mindst!) og elias havde diare og sked igennem bleen (sengeskift igen igen). Sådan gik resten af aftnen.... og natten med, bare med det ekstra lille krydderi at espen også begyndte at kaste op...
Om morgenen blev jeg nødt til at begynde at vaske kl 6, da vi ikke havde mere rent tøj (hverken til kroppen eller sengene (elias nåede nemlig selvfølgelig også at kaste op i vores seng)).... alt, alt var fuld af opkast og afføring!!!
Hvis socialforvaltningen var kommet forbi og set elias som sov med et vattæppe som madras og håndklæde som lagen ja altså så....;)

Hvem kan stå for de her øjne der ber om saftevand i flasken?
Vi kapitulerede og ringte til lægen som beordrede kogt saft til han kunne holde det i sig, derefter havregrød med sukker kogt på vand, og når så han klarer det noget youghurt. Intet andet!
Så jeg som ellers har sværget at der ikke skal andet end mælk eller vand i elias's flasker fyldte dem straks med godt sødet kogt saft og begyndte "kuren". Elias lappede det i sig og kastede kun op en gang i går. Så i går aftes nåede vi til grød etapen og idag vil vi kaste os ud i youghurt:)
Men puha for en omgang.... Som espen sagde i går: Jeg troede omgangssyge skulle gå på omgang og ikke ramme alle på en gang!
Nemlig, det burde være forbudt at alle bliver syge samtidig... det er bare ikke fedt at måtte skiftes til at bytte diare-bleer imens man samtidig skiftes til at brække sig!


Taget hos farmor og farfar i Norge

Må slutte af med dette herlige billede, for idag har vi det alle meget bedre og vi nyder at vi har en forlænget week-end, da jeg har fri fra klinikken idag pga faglig dag i psykiatri (som jeg så springer over da jeg synes jeg har nok psykiatri lige nu ;))
Håber jeg kan få syet de sidste gardiner til elias's værelse.
Rigtig god week-end, og håber ingen af jer er blevet ramt af den ondskabsfulde omgangssyge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails