26. august 2010

Her kommer vinteren....

Lad os bare indse det.... sommeren er ovre, nu er efteråret her og snart kommer vinteren.
Glæder mig egentlig lidt til koldere tider, og synes det er hyggeligt at strikke strømper, huer og vanter igen og gøre hele banden klar til frostgrader.
Denne vinter tænkte jeg at jeg skulle ha mig et par filtede vanter. Før sommeren købte jeg noget uldgarn hos http://www.123knit.dk/ . Fandt en opskrift hos garnstudio og begyndte at strikke...


Nydelig gammelrosa farve

Her mangler der kun en tommel på den stoooore vante





Klar til en tur i vaskemaskinen




Færdig, filtet og fiasko! Den blev jo slet ikke mindre, jo måske i længden men ellers.... og den er så stor at den falder af hvis mine arme hænger ned (og det gør de jo for det meste). Så dette er en ommer, og jeg er allerede igang med at komponere det maskeantal og antal pinde der passer til min hånd og garnet.



Indtil de er færdige og mens vi stadig venter på vinteren kan man jo passeligt nyde ingrid olava's version af "her kommer vinteren"

Nydelig!








3 kommentarer:

  1. Vent! Vent!
    Kan den ikke bare få en tur mere i vaskemaskinen?? Bare lige INDEN du skrotter den...

    SvarSlet
  2. Jo, burde jo selvfølgelig prøve det:) Blev bare så træt af det da den jo næsten ser ud som om den er blevet større end før vask! Kender du det? At så gider man næsten ikke røre det mere?

    Og så har jeg planer om at bruge det filtede til knælapper på et par pigebukser ;)

    SvarSlet
  3. Jeg har lavet et par luffer, der efter turen i maskinen så ligeså kiksede ud. Jeg tog dem på og valkede dem i håndvasken som om, jeg vaskede hænder. Blev ved indtil de passede mig.

    Jeg håber, at dine bliver gode alligevel.

    Klem fra
    mette

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails