29. august 2010

Mere fiasko!

Endnu et indlæg i serien om ikke-perfekte ting fra min hånd (for bliver jo bare nødt til at indrømme at det er langt fra alt der lykkedes).
I min hækleiver tænkte jeg at næste projekt udemærket kunne være en bold... det kunne jo ikke være så svært vel?
Well.... den er jo også meget pæn tæt på men....

Det er jo ligesom ikke helt en bold vel? Nærmere en tyk, aflang pølse....
Hæklede endda efter en opskrift og det hele!
Jeg har stoppet den med vat med et kinderæg indmad med 2 bjælder i. Det er helt med vilje at den sidste snor ikke er hæftet... så er det meget nemmere for Elias at svinge rundt med den når nu den ikke kan trille :)
I dag var det så også min aller sidste ferie dag, og vi har fået slappet af, fodret ænder, gjort rent, vasket tøj og været lidt mærkede efter festen i går (var til indflytterfest og havde barnepige... det gik bare sååååå godt og vi nød det sååååå meget :)).
Så nu er vi klar til hverdagen... kom an!
I morgen er det jo også trækningsdag i min give away, så det er ved at være sidste chance for at deltage...
Rigtig god søndag aften

8 kommentarer:

  1. Det er meget sandsynligt det er dit kinderæg der gør det aflangt, det sker også her når jeg bruger det som indmad :) er det alm. vat du har brugt?
    Et lille forslag herfra evt. noget der kan vaskes i stedet :)
    Hvis du skal bruge kinderæg raslen inden i, så tag evt. ud nogle runder mere, så bliver der mere plads, er lige umiddelbart min tanke :)
    Er sikker på det nok skal lykkes på et tidspunkt :)
    Det er i hvert fald nogle skønne farver du har brugt :)
    KH Micha

    SvarSlet
  2. Smiler... synes det er skøn, trods den ikke er rund ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg synes det er en fin bold. Og hvem har sagt at bolde skal være runde? De bolde jeg har strikket har været firkantet :)

    SvarSlet
  4. Det er i hvert fald den flotteste lille aflange pølse jeg har set :)

    SvarSlet
  5. Hehe....

    @micha: Nå ja det kan da sagtens være kinderægget som gør det. Syntes bare at lyden blev bedre når bjælden ligger inden i sådan et hylster. Og ja det er bare almindeligt pladevat. Hvordan stopper du dine bolde med bjælder?

    @ Mejse: Jamen jeg er også blevet helt glad for min aflange pølse, så tror jeg bare beholder den som den er ;)

    @ Anne: Men hvis en bold er firkantet er det vel ikke længere en bold, men en terning? Men ja hvorfor ikke lave andre former ;)

    @ Anja: Tak, ses vi på torsdag? Tag en hæklenål med så skal jeg indvie dig i kunsten:)

    SvarSlet
  6. Altså indtil for kort tid siden, lagde jeg dem bare i, men er netop også begyndt at putte dem i kinderæg, så har ikke prøvet i en bold, kun en rangle, og der gør det ikke noget den er aflang... så har ikke helt fikset problemet selv endnu :)
    For du har helt ret det lyder bedre...
    Så bruger nogenlunde samme model, bruger bare andet indhold end vat, for at de netop kan vaskes...
    God fornøjelse med den fortsatte hækling :)
    KH Micha

    SvarSlet
  7. Jeps, vi ses torsdag - Dejligt endelig at kunne være med igen. Jeg er jo total bagud i forhold til hvad i har nået ;-)
    Ja jeg overvejer at købe en nål i morgen, men hvad størrelse køber man sådan noget i... jeg er total nybegynder! Så hvis der er stor forskel, så den jeg få mest nytte af ;-)

    SvarSlet
  8. Hmmm jeg bruger en 4 rigtig meget, men jeg strikker og dermed hækler ret stramt.... så hvis du er sådan helt alm så en 3'er vil jeg mene...

    ses i morgen :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails