3. september 2011

Pelagonier




Har efterhånden fået samlet mig en del pelagonier. Få af dem er købt. flertallet er stiklinger fra familie....



Denne flerfarvede er en af de få købte. Den er spiselig. Lugter af citron, men har ikke smagt på den endnu. Planten var dog ikke i den bedste stand, så må hellere se at få lavet nogle stiklinger inden den går til.




Klassisk dr. Ingrid



Lige da vi var flyttet ud i huset satte jeg nogen af mine pelagonier udenfor. De trives stort og bliver kraftige og fine...

Har maaaaange flere end dem på billedet. Nogen af planterne husker jeg ikke hvad der er hvad. Det er lidt hyggeligt når der så kommer blomster og jeg ,når jeg ser farven, husker historien bag.


Når jeg tænker over det har jeg egentlig ikke andet end orkideer og pelagonier i huset:)

Men egentlig lugter pelagonier jo ikke vildt godt... måske jeg skulle skifte lidt ud...

1 kommentar:

  1. Jeg kan faktisk rigtig godt lide duften af pelargonier, og ville gerne have huset fuldt. Jeg er bare begyndt at glemme det der med at vande blomsterne, nogte jeg ellers var rigtig god til engang. Det er nogle fine nogle du har!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails