31. maj 2012

På rundtur i haven


En lille rundtur i haven



Langs plankeværket er der halvskygge og derfor lidt svære forhold.
Men det ser ud til at clematisen af typen "montana" trives.
Nu er jeg bare lidt i tvivl om den skal klippes ned til efteråret eller om den bare skal have lov at stå.



Det gamle jordbærbed.
Jordbærrene er jo flyttet i højbed, så nu breder hindbærrene sig sammen med pæoner og rabarber.



Nye hvide havemøbler skulle næsten til efter vores have-forvandling.




En kasse fyldt med krydderurter
(bonus info til århus folket: søstrene grene i bruuns galleri sælger jævnligt ud af deres trækasser til yderst rimelige penge.)




Man kan ane gulerødderne i rækker.
De vokser dag for dag.
Net er nødvendigt, for Elias kan åbenbart endnu ikke få øje på de små planter når han kommer med sin gravemaskine;)





På bagsiden af huset trives magnolietræet i ny krukke.
Her har jeg også god erfaren med tomater som nu er flyttet på friland (håber ikke det er for tidligt)
Og de sidste kartofler som der ikke blev plads til i højbedet bor også her.







Ramsløg vokser vildt lige på den anden side af hegnet.





Om eftermiddagen når solen bager varmest ligger Elias's legehus dejligt i skyggen af de træer der fik lov til at blive stående.





Og så er mit eksperiment med udplantede supermarkeds krydderurter vs selvsåede endt sådan.
Selvsåede til venstre, supermarked til højre.
Jeg ved godt hvilken der er vinder;)

8 kommentarer:

  1. Hvor er det hyggeligt i jeres have :) Mine tomater kom ud for 2 uger siden, så det skal de nok klare :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De ser også ud til at trives, så mon ikke det går? :)

      kh

      Slet
  2. Hold da op, hvor er der blevet hyggeligt, wauw! Vi har også haft brugt de søs g kasser til lidt af hvert, men de sidste butikker jeg har forhørt her i Kbh siger de ikke sælger dem mere, æv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kommer også til at købe nogen hver gang jeg er der. Mangler egentlig ikke, men de kan jo bruges til... ja nærmest alt!
      Og når man nu har en stoooor garage kan man jo passeligt ha et lille lager;)

      kh

      Slet
  3. I har bare en hyggelig have :-) NU kommer jeg altså snart ned og besøger jer, har sommerferie om et par uger. Hvornår går du på barsel?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du/I SKAL komme ned og besøge os!

      Selv om jeg godt kan være lidt misundelig på din sommerferie der venter lige om hjørnet.

      Jeg går på barsel fra starten af august, men har noget ferie der skal bruges inden, så regner med at være færdig med at arbejde i midten af juli....

      Men vi må lige få lagt nogen planer ;)

      kh

      Slet
  4. Vi må lige skrives ved når jeg er på den anden side - om jeg skal komme forbi en hverdag i juli eller en weekend. I begge tilfælde har jeg nok kids med, da de holder fri hele juli. Og du kan TRO jeg glæder mig til den lange ferie - den sidste af slagsen, så den skal nydes :-)

    SvarSlet
  5. ja det er da sjovt som det minder om hinanden ;)
    jeg har også den der montana rubens :) jeg ved faktisk heller ikke om den skal klippes ned...
    et lille tip til ærteblomsterne, det er at ligge frøende i vand et døgns tid før du skal så dem. Så går der hul på skallen og de kan meget nemmere spire. Det har jeg haft stort held med :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails