26. februar 2013

Fuglekasse


Vi er altså stadig lidt ramte... ikke sådan rigtig syge længere... bare sådan oppe med baby der i øvrigt synes det er morgen kl 4.30 trætte agtige....
gaaaaaab
Derfor også lidt mindre blog aktivitet end normalt.
Og jeg får heller ikke svaret på alle kommentarerne som jeg ellers sætter så stor pris på (så bliv endelig ved).
Men sådan er det jo bare en gang imellem.

Nå, men et lille blogindlæg kan jeg måske snige mig til inden baby alarmen blinker igen ;)

En week-end i januar manglede vi et projekt til Elias. 
Det var en week-end uden planer, og det går ikke med en dreng på 3.
Et lille overskueligt projekt... gerne udendørs eller i garagen for at komme væk fra sofaen.
At bygge en fuglekasse var perfekt!

Materialerne er jo overskuelige så dem havde vi allerede i garagen.

Og så var det bare at sætte igang...








Lidt uskarpt mobil billede, men kunne simpelthen ikke stå for koncentrations tungen lige i munden øjeblikket.







Det tog ikke længere tid at lave fuglekassen, end at Elias kunne holde koncentrationen og være med hele vejen.

Elias er super stolt af fuglekassen og har selv været med til at sætte den op i et træ foran huset hvor vi kan se den fra stuen.
Nu bliver det spændende at se om den får nogen beboere, men vi har allerede spottet flere interesserede.

Den bedste årstid at hænge kasser op skulle vist være om efteråret, fuglene begynder i det tidlige forår at lede efter redepladser, så hvis ikke I allerede har lavet en fuglekasse kunne det være at det blev jeres lille, overskuelige week-end projekt ?

Og se, så nåede jeg det.
Nu skal det sidste pakkes, og så står den på babysang i kirken.
Isak er vild med det.

3 kommentarer:

  1. Sikke da en god idé - den tror jeg at vi kopiere til en ledig weekend
    Koncentrationen lyser langt ud af den lille mand, og hvor ser han sød ud med tungen lige ud af munden - godt billede!

    God dag til jer - kender det med trætheden, min søn på snart 4 er også et morgenmenneske med stort M!

    SvarSlet
  2. God idé! Den skriverjeg mig lige bag øret, for det når vi vist ikke foreløbigt,men mon ikke at det kan nåes til efteråret.

    Håber snart, at I er helt friske!

    SvarSlet
  3. Åhh hvor er han skøn og sej, som han står der med sin hammer :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails