31. marts 2013

Barnevognslir : en hæklet blæksprutte



Allerførst tusind tak for alle jeres kommentarer til indlægget om Elias´s raskmelding.
<3 p="">



Jeg har hæklet mine første dyr.
Blæksprutter!




Isak er efterhånden så stor at han ikke altid sover når vi er på farten med barnevognen, og stadig ikke helt stærk nok til at sidde op hele tiden, så derfor var der et behov for noget at kigge på til at underholde. I barselsgave fik vi en hæklet elefant lavet som barnevognsophæng med en bjælde på. Vi har simpelthen været så glade for den og den er perfekt til at hænge babyalarmen sammen med.
Så ideen er tyvstjålet derfra, kære Jane ;)




Blæksprutterne er hæklet efter opskrift hos en elefant.
Som ophæng har jeg brugt filtkugler, trækugler (økofarvede så baby kan bide i dem) og en bjælde på elastiksnor fæstet på en seleclips så den kan hænges op i barnevognen. 
Jeg har fæstet elastikken skævt på blæksprutten så den kigger nedad.
Isak er vild med den og den er næsten altid med i vognen.
Jeg har også brugt den når vi har været på besøg, hvor der ikke lige har været et legestativ, hvor jeg så har clipset den fast på en sofaryg etc. Kan også clipses fast på ens egen trøje når man holder baby steder hvor man har hænderne fulde fx på en færgeoverfart;)


Hos en elefant kan man også læse mere om indsamling af hæklede blæksprutter til for tidligt fødte børn på landets neonatal afdelinger. (eller prøv at søg på spruttegruppen på instagram).
Efter jeg havde hæklet en sprutte til Isak har jeg hæklet yderligere 2 til ophæng som er givet væk i gave....så mon ikke det er ved at være tid til at hækle en til en lille, lidt for lille baby;)





Sådan her så vognen ud en af dagene før vi tog på påskeferie!!!!
Stop så kong vinter! :)

1 kommentar:

  1. Hvor er det et fint ophaeng. Jeg taenker stadigvaek paa at jeg maa have lavet et ophaeng til Lolas barnevogn, fordi hun var saa glad for det ophaeng i Isaks, da vi var til kreadag i AArhus. Maa hellere faa det lidt laengere op paa to-do listen inden hun bliver for stor ;-)
    Har lige laest dig indlaeg med Elias's raskmelding. Hvor er jeg glad paa jeres vegne. Det maa simpelthen have vaeret det stoerste i hele verden at faa den besked.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails